Fashion Revolution je nezisková organizace z Velké Británie, která pracuje na vytvoření globálního hnutí za udržitelnější módní průmysl, který si cení „lidi, životní prostředí, kreativitu a zisky ve stejné míře“ (fashionrevolution.org). Organizace vznikla v roce 2013 reakcí na tragédii Rana Plaza v Bangladéži. Rana Plaza byla osmipatrová oděvní továrna, která se kvůli zhroutila kvůli zanedbání bezpečnosti budov. V jejích troskách zahynulo 1134 pracovníků. Organizace má již pobočku v 80 zemích, přičemž pobočku pro Českou republiku a Slovensko vede skupina místních dobrovolníků v čele s Kamilou Boudovou, která je také zakladatelkou Sustainable Fashion Day v Praze.
Fashion Revolution si klade za cíl zvyšovat povědomí o zákulisí módního průmyslu díky prezentaci na eventech a promítání dokumentu The True Cost nebo Out of Fashion veřejně i na školách. Ve výročí pádu Rana Plaza, 24.4., se můžete do kampaně zapojit i vy přes sociální sítě. Vyfoťte se v oblečení na ruby, ukažte cedulku a zeptejte se své oblíbené značky #whomademyclothes (kdo vyrobil moje oblečení). Ukažte, že vám záleží na podmínkách, ve kterých dnes oblečení vzniká a požadujete spolu s Fashion Revolution větší transparenci módního průmyslu.
„Značky to opravdu vnímají. Některé odpovídají a ukazují fotky lidí, kteří vyrábí naše oblečení ať už v Čechách nebo v Číně, nemají se za co stydět. Velké řetězce spíše mlží, snaží se odtáhnout pozornost díky svým vlastním kampaním zaměřeným na jiné jejich aktivity nebo posílají jako odpověď odkaz na své stránky plné prázdných slov. Ale cítí to. Věřím, že Fashion Revolution opravdu přinese změnu tím, že informuje a spojí masy.“ Kamila Boudová, ambasadorka Fashion Revolution v ČR a SR